Rallyteams i Nykøbing F. MotorSport

BOERN  RACING

Co-driver Driver:
Morten Jørgensen Henrik Jørgensen
Nykøbing F. Toreby L.
Fart, spænding og intense beslutninger er det jeg kører for. Siden jeg startede i 2010 med at køre motorløb, har der været mange hæsblæsende øjeblikke inden for bl.a.  klubrally og rallysprint. Jeg har sideløbende også været aktiv i NFMS bestyrelse bl.a. som kasserer.   Startede som aktiv indenfor motorsport i 1976, begyndende med Motocross og videre til manøvre/ specielprøver i flere forskellige bilmærker samt service mekanikker ved DM rallies, derefter som løbsleder og bestyrelsesmedlem i NFMS,. Med en mindre ”pause” fra 1998 til 2010 pga andre aktiviteter, er der igen tid til klubrally, rallysprint  m.m.
Mekanikere

Henrik Jørgensen og Morten Jørgensen står for hoveddelen af reparationerne, men der er altid plads til en hjælpende hånd

 

Sponsorer

Vi har p.t. valgt at køre for ”egen” regning uden sponsorer, Da det giver en mere frihed til selv at vælge sæsonens løb, Men tankerne går da også på at finde sponsorer for at udvide vores aktiviteter og gøre vognen mere konkurrencedygtig

 

Vognen
Ford Escort RS 2000 mrk 5
     
Årgang Fabrikeret på Ford's Tyske fabrik  november 1991               
Klasse  Rally Grp E     -    Klubrally klasse 2
Motor 1998 ccm 16v  N7A   
Elektronisk indsprøjtning model Ford EEC iV
Heste kræfter 165hk v 6000 , 190 Nm ved 4.500
Godkendelser Synet ved statens bilinspektion   (  4 marts 2018)  
Rallysynet ved DASU                 (  22 februar 2018)
Karrosseri Forstærket og soltag fjernet
Styrtbøjle/Bur Originalt Sparco bur med burcertificat
Undervogn Eibach fjedre/Bilstein støddæmpere
Bremser 260mm ventilerede skiver foran
270 mm skiver bagpå.
Hydraulisk håndbremse
Justerbar bremsetryk til bagkredsen
Differentiale spær Ja – originalt hydraulisk
Sæder Sparco  Circuit Plus godkendt til 2025(DK)     Nr CS 236 10
S-seler 6 punkt Sparco      godkendt til 2022 (DK)   FIA D 280 T/98
   
Fælge/dæk 15”  YOKOHAMA   alt efter prøvernes beskaffenhed
Indregistreret første gang 26/11 1991 af Ford Werke Köln, hvor den har kørt som "demovogn" for Ford Motor Sport, Vognen blev allerede dengang synet med en "Racing undervogn" fra Wolf Racing Neuenstein GmbH   og motoren blev måske modificeret en smule. 
  
Vognen blev hentet til Danmark, og den daværende ejer begyndte at ombygge den til ”rallybil” med styrtbøjle m.m. 
 
August 2011 købte vi den og vi fortsatte opbygningen, En del rust og forstærkninger blev svejset, hvor efter en del udstyr blev udskiftet/nymonteret. Bl.a nye sæder, hydraulisk håndbremse ekstra benzintank og pumpe. Bundplade og meget mere. 
 
Der mangler dog stadig flere hestekræfter og bedre gearing/gearskift