Co-driver |
|
|
Driver: |
Morten Jørgensen |
Henrik Jørgensen |
Nykøbing F. |
Toreby L. |
|
|
Fart,
spænding og intense beslutninger er det jeg kører for. Siden
jeg startede i 2010 med at køre motorløb, har der været
mange hæsblæsende øjeblikke inden for bl.a. klubrally og
rallysprint.
Jeg har sideløbende også været aktiv i NFMS
bestyrelse bl.a. som kasserer. |
Startede som aktiv indenfor motorsport i
1976, begyndende med Motocross og videre til manøvre/
specielprøver i flere forskellige bilmærker samt service
mekanikker ved DM rallies, derefter som løbsleder og
bestyrelsesmedlem i NFMS,. Med en mindre ”pause” fra 1998
til 2010 pga andre aktiviteter, er der igen tid til
klubrally, rallysprint m.m. |
Mekanikere |
Henrik Jørgensen
og Morten Jørgensen står for hoveddelen af
reparationerne, men der er altid plads til en
hjælpende hånd |
|
Sponsorer |
Vi har p.t. valgt
at køre for ”egen” regning uden sponsorer, Da
det giver en mere frihed til selv at vælge
sæsonens løb, Men tankerne går da også på at
finde sponsorer for at udvide vores aktiviteter
og gøre vognen mere konkurrencedygtig
|
|
Vognen |
Ford Escort RS 2000 mrk 5 |
|
Årgang |
Fabrikeret på Ford's Tyske
fabrik november 1991 |
Klasse |
Rally Grp
E - Klubrally klasse 2 |
Motor |
1998 ccm 16v N7A |
Elektronisk indsprøjtning
model Ford EEC iV |
Heste kræfter |
165hk v 6000 , 190 Nm ved
4.500 |
Godkendelser |
Synet ved statens
bilinspektion ( 4 marts 2018) |
Rallysynet ved
DASU ( 22 februar 2018) |
Karrosseri |
Forstærket og soltag fjernet |
Styrtbøjle/Bur |
Originalt Sparco bur med
burcertificat |
Undervogn |
Eibach fjedre/Bilstein
støddæmpere |
Bremser |
260mm ventilerede skiver foran |
270 mm skiver bagpå. |
Hydraulisk håndbremse |
Justerbar bremsetryk til
bagkredsen |
Differentiale spær |
Ja – originalt hydraulisk |
Sæder |
Sparco Circuit Plus godkendt
til 2025(DK) Nr CS 236 10 |
S-seler |
6 punkt Sparco godkendt
til 2022 (DK) FIA D 280 T/98 |
|
|
Fælge/dæk |
15” YOKOHAMA alt efter
prøvernes beskaffenhed |
Indregistreret første gang
26/11 1991 af Ford Werke Köln, hvor den har kørt som
"demovogn" for Ford Motor Sport, Vognen blev allerede
dengang synet med en "Racing undervogn" fra Wolf Racing
Neuenstein GmbH og motoren blev måske modificeret en
smule. |
|
Vognen blev hentet til
Danmark, og den daværende ejer begyndte at ombygge den til
”rallybil” med styrtbøjle m.m. |
|
August 2011 købte vi den og vi
fortsatte opbygningen, En del rust og forstærkninger blev
svejset, hvor efter en del udstyr blev udskiftet/nymonteret.
Bl.a nye sæder, hydraulisk håndbremse ekstra benzintank og
pumpe. Bundplade og meget mere. |
|
Der mangler dog stadig flere
hestekræfter og bedre gearing/gearskift |